Äntligen lördag!!

Nu var det nästan en vecka sedan sist, mycket beroende på att sambon suttit vid datorn och jobbat på kvällarna när han kommit hem från sitt ordinarie arbete.
Nu är det slut på det och jag har tillgång till datorn igen.

Förra helgen var jag hyfsat produktiv, jag stickade klart ärmarna till koftan och de ligger nu och väntar på att stickas på
oket. Bildbevis kommer.
Jag hann även med baskern i garnet Freedom Spirit, handledsvärmare i 6-trådig Regia och en Åremössa i Neon.

          

Åremössan är en beställning till en vän, handledsvärmarna till butiken jag jobbar i ( TITTA jag stickar på strumpstickor och tro mig det var jättekul!!!.)
Baskern ska jag ha själv, färgen på kortet stämmer inte utan den är mer varmt röd. Jag kan varmt rekommendera att sticka i garnet för det var jättetrevligt att sticka med.
Jag ska sticka en tunika i samma garn och färg bara min kofta är klar.

I veckan har jag börjat sticka i Järbos ekologiska garn L.O.O.Y, det är också kul att sticka av, det växer fort.


På mönstret från Järbo står det att 200g ska räcka till en stl 92, men jag har fått nysta upp den andra härvan för att kunna slutföra ärmen. Får nog ordna till ytterligare en härva för att få det att räcka.

Idag har jag och familjen varit på en liten utflykt och jag hamnde på Cinas garn där jag inte kunde motstå en härva Neonröd SoftBlend  FX 1-trådig ull.


Ska ta och nysta upp det och leta fram ett sjalmönster, jag har en rätstickad sjal som är min favvo sedan tidigare i detta garn men annan färg.

Nej mina vänner nu väntar barntröjan och ett glas rött, ska sticka på tröjan så långt garnet räcker.

En trevlig kväll tillönskas er alla!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt! Nu funkar sidan!

Finfina alster visar du som vanligt! Själv ska jag nu njuta av härligt jordgubbste och en mörkröd koft-stickning! Ha det bra!/ Sara (i Gävle!)

2008-10-26 @ 18:46:18
Postat av: calcamel

Bra att det funkar och kul att du gillar det jag gör!

Låter härligt med en kopp jordgubbthé, själv har jag prövat ett nytt grönt thé med vinbär och lingon. Gott, gott.

Visst hade du en hemsida med dina saker du gör , eller kommer jag ihåg fel?

Ha det bra i Gävle tills vi ses nästa gång

Catharina

2008-10-26 @ 21:42:32
URL: http://calcamel.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Jag undrar vad du tycker om garnet? Tänkte köpa det häromdagen men expediten i garnaffären var så negativ till det, så jag vågade inte köpa det. Hon sa att det noppade väldigt och att hon inte alls rekommenderade det. Så nu surfar jag runt och försöker få andras åsikter eftersom jag tyckte det verkade vara ett så mysigt garn.



MVH Johanna

2009-03-23 @ 13:42:29
URL: http://bannahoj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0