Nu vet jag...

varför jag inte är så förtjust i att sticka sockor eller snarare sockskaft. Min kofta ur Drops 109 har ärmar som ska stickas på strumpstickor nr 5,5.
Dessa ärmar har jag typ förträngt för att det varit såååå vansinnigt trååkigt att sticka , jag tycker att hur mycket jag än stickat så växer inte arbetet något och det lilla jag stickat har varit så ojämnt så jag vill bara gråta!!
Iförrgår rev jag av tröjärmen från stickorna och la upp för att sticka två ärmar samtidigt och TADA!!!

Titta vad fort det går;


Så här mycket har jag hunnit sticka på några timmar, jag förstår nu varför jag tycker att det är så tråkigt att sticka sockskaft eftersom dessa ärmar som skulle ha kunnat vara klara för flera veckor om jag stickat dem på vanliga stickor.

Jag har införskaffat ett nytt garn samt ett mönster på en underbar basker, ska även sticka en tunika ur samma häfte i samma garn.


Färgen på garnet är hur härlig som helst och garnet är så trevligt att sticka med.

I helgen som var tillbringade vi söndagen med några trevliga personer och hundar på hundutställning i Nordichallen i Sundsvall.

    

Det var Yngve och hans sykon Ove , Yeiddie och mamma Jazz som ställdes ut. Jenny är den som driver på oss så vi kommer iväg på utställning, det är riktigt kul när man väl är där. Det gick bra för oss alla dessutom.

 
E skötte kameran och som jag kan utläsa av bilderna så var hon lite uttråkad mellan varven.

Här gör hon läxan i sin Åremössa stickad i JG's naturgarn från Järbo.



Idag har jag fått reda på vilken jag ska skicka garn och te till, det blir spännande att klura på vilket garn och te jag ska skicka iväg. Jag har ju några ledtrådar att gå efter

Kommentarer
Postat av: Lillan

Oj, nu måste jag nog ligga i lite o sticka på min tröja också! Den har jag inte rört på snart en vecka för jag har hittat så mkt annat roligt att sticka på :)

2008-10-17 @ 08:35:06
URL: http://lillansticks.blogspot.com
Postat av: åsa i norr

Tack för komplimangen!

Jag tycker att det är mycket roligare att sticka på strumpstickor för då slipper man ju att montera så många sömmar.

Ha en jättetrevlig helg!

2008-10-17 @ 21:39:19
URL: http://www.asassticksida.bloggagratis.se
Postat av: Britt-Marie

Tänk dessa hundutställningar som jag fanatiskt reste runt på, ganska skönt att byta det mot stickning : )



Ärmar är något av det värsta jag vet att sticka, så många snygga tröjor, koftor men det finns ju ärmar på dem, suck.



Väntar med spänning på dina, färdiga och monterade (också ett värstingsmoment för mig)



Kram

2008-10-23 @ 06:57:41
URL: http://brittmariel.blogg.se/
Postat av: Angelica

Funkar bra det här! Kram

2008-10-24 @ 18:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0