Arla måndagmorgon

Ja. så var ytterligare en helg lagd till handlingarna. En helg bestående av nattjobb, pizza och skördemarknad.

Natten mot lördag jobbade jag och kan säga att det var väldigt kyligt ute då, -2 grader. Det känns att hösten är på gång!
Lördag och söndag bjöd på sol och den skänker fortfarande värme. Underbart!

Jag har också fått veta att hemma  hos min byteskompis i Stickameras "Knappbyte" har mitt paket anlänt, och det gillar jag. Glad att få glädja dig , Bortbytingen!

Varje gång jag anmäler mig och skickar mitt paket så är jag så orolig att mitt paket inte ska komma fram....men nu vet jag att det har gjort det.

Jag har  anmält mig till ett nytt byte



så nu är det dags att börja klura på vad som ska skickas iväg då!

 Jag  har påbörjat ett enkelt lapptäcke till Ellen med önskemål om färgerna svart,rosa vitt.

Nu väntar jag och längtar efter att få snusa på Ärtan!!
Ett lapptäcke i rosa/brunt är klart jag ska nu bara gardera och sy klart det i blå toner också, man vet ju aldrig vad det är för sort som tittar ut.



Kommentarer
Postat av: Sommarfröken

Hej!

Jättevackert lapptäcke!

När väntas den lill* anlända? Spännande!

KRAM!

2010-09-06 @ 09:36:35
URL: http://sommarfroken.blogspot.com
Postat av: Sommarfröken

Heeej bästa C!

Spännande med ett nytt litet liv! Antar att mormor sitter på nålar och väntar!

Nja, egna tomater har vi inte ännu, nästa år kanske! Om vi bygger växthus... håller tummarna Men några mil härifrån finns en bonde som odlar tomater ekologiskt och där brukar jag köpa och koka tomatsås och frysa in! De är lite dyrare men de smakar underbart och "man vet vad man får"! Du vet, jag sån som storkokar av riktiga varor och så...



Gärna stickträff! Maila så kan vi höras!

KRAMEN!

2010-09-06 @ 22:18:34
URL: http://sommarfroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0