Syrrans virkade vantar



Här kommer lillasysters födelsedagsvantar som jag nämnt i tidgare inlägg.
De är virkade i exclusive alpacka med virknål 3,5 och jag har virkat blomsiluetter av röd Juvel som jag sedan broderat fast.
Mönster på vantarna har jag lånat här.

Nu är jag inne i ett flow med virkade vantar, jag virkar ett par i Drops garn Delight och i fredags fick vi in en ny sändning garn som innehöll bland annat Regia hand-dye effect. Ett sockgarn i otroligt läckra färger som gjorde att ha-begäret efter ett par smidiga virkade vårvantar ville bli virkade av mig.
För det  är väl VÅR vi ska få nu!!

Jag har påbörjat flera stickprojekt också!
Jag stickar på en tröja i nätmönster i garnet BOM-mix till butiken, en kofta ur Drops i garnet Delight färg 10, en Eiree i Rowan Kidsilk haze och en tröja i mullbärssilke från BG-garn. Jag har inga bilder på detta men ska "låna" tillbaka min kamera från dottern så jag kan fota.  

Jag har dessutom en sjal att slutföra som Ellen fick i födelsedagspresent i januari.
Hennes sockar är färdiga.Här kommer bildbevis!!!!

         

De är stickade i Sauberball och jag har garn kvar som kommer att räcka till ett par strumpor till mig;)

Nu kommer äntligen en bild på den fina lovikkavante jag vann hos Sunna tidigare i vinter!


Kommentarer
Postat av: Lillan

Fina vantar till din syster :)

2010-03-01 @ 05:49:33
URL: http://lillansticks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0