Garn & thé 6

Tack snällaste Urmodern  för ditt garn och thepaket.



Jag gillar verkligen den gröna färgen på merinoullen du skickat. Ska även testa att göra en disktrasa av bomullsgarnet som du föreslog. Theét har jag druckit av idag men chokladklubban ska jag spara till ett senare tillfälle. 
Jag och Ellen har varit på en minisemester till Stockholm.
På tre dagar har vi hunnit med att besöka Skansen, vandrat i Gamla stan, varit till Åland och tittat på en utställning om runstenar på Vallentuna bibliotek.

På Skansen var det mycket som gjorts om sedan jag var där sist för ca 9-10 år sedan.
Vi fick bla se när sälarna matades.



I Gamla stan fick jag tillfälle att besöka garnbutiken Sticka på Österlånggatan, där inhandlades garn till en omlottkofta i grå Nepal. Många fina garner att klämma och känna på i den butiken!!

Dagen efter besöktes garnaffären Svalan i Mariehamn, Åland Här fanns också mycket fint garn att undersöka bla ett finskt ullgarn på härva men tyvärr infann sig inte köpsuget just då.....
I ett köpcenter hittade jag en till garnaffär och även sockgarnet Sju Bröder från Novita som jag inhandlade ett nystan av.


Ellen i Mariehamn.

Tråkigt nog så regnade det hela dagen vi befann oss på Åland så vi var genomblöta.

På torsdagen innan hemresan besökte jag den lokala garnaffären i Vallentuna, Hantverkskorgen.









Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken tur att du blev nöjd,fast jag klantade till det med datumen och du fick vänta lite längre än nödvändigt !

Trevlig Helg!

2010-08-20 @ 22:30:42
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0