Garn & thé

Idag kom mitt garn och thépaket , det är jättekul nästan som att fira födelsedag två dagar i rad.



Paketet innhöll två sorters thé och en härva underbart garn från Madeira samt en bonushärva Araucania från Maria.
Spännande att dricka nytt thé ikväll. 
Ser ni vad fint färgmatchat paket jag fått. Tusen tack Maria!

Igår firade jag födeledag med kakor, tårta, paket och släkt och vänner. Bland annat fick jag ett bidrag av mina systrar till ett ullbroderi jag ska införskaffa från Hemslöjden i Skåne.



En bild på kakor jag bakat.
Jag har inte hunnit ta kort på paketen jag fick. kommer kanske senare.

 

Jag har äntligen laddat över bilder från kameran, här är tofflor jag stickat och tovat i somras till mina svärföräldrar.

Boleron till Ellen i Fame trend som jag stickade på strnden på Korfu i somras.



Både jag och min syster påbörjade en sjöstjärnesjal från Ullcentrum samtidigt men det mönstret måste det vara fel på trots att det finns ändringar på det på Ullcentrums hemsida.
Hur vi än gjorde fick vi endera för många eller för få maskor på alla varv. 
Därför övergick vi till att sticka en Revontulisjal, det var inte helt enkelt heller som jag skrivit i tidigare inlägg  ,men nu är det endast 10 varv kvar på den för oss båda om inte syrran intensivstickat idag när jag jobbat..
Jag har en hel del andra projekt som ska vara klara till skyltfönstret på julskyltningen men de kommer jag att hinna slutföra efter meniskoperationen jag gör på tisdag eftersom jag då kommer att bli sjukskriven ca 1 vecka efter.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Så kul att du gillade paketet. Ber om ursäkt igen för att du fått vänta så länge, men det blev ju lyckat när det kom så nära födelsedagen! s

Jag tänkte faktiskt direkt "Ishbel" när jag såg garnet i butiken! Jag tror den skulle göra sig jättebra med det garnet och den färgen! Hoppas att te-smakerna passar dig också. :)

Vilken toppenfn bolero du gjort! Enormt fin! Härliga färger.

Lycka till med operationen också!

Jag är piggare nu, äter mediciner fortfarande och den där förb. hostmedicinen gör att jag ser det mesta dubbelt. s Ingen stickning här inte. :)

Ha det så bra! Kram Maria

2009-11-18 @ 21:12:04
URL: http://novisenhandarbetar.blogspot.com
Postat av: Eva P

Hej och grattis i efterskott. ´Vilken fin bolero du stickade och vad sugen jag blir på att sticka en oxå.Du har fått mig att hamna i "träsket" :)Problemet är att bara hinna sticka mellan amning, hämtning på dagis m.m. Men min tid kommer..........

vad bra att du har fått tid för operation, lycka till.

Kram Eva

2009-11-21 @ 10:51:27
Postat av: Britt-Marie

Grattis i efterskott!



Så mycket vackert det finns på din sida, har haft bloggvila nu ett tag och måste erkänna att jag uppskattar allt mycket mer nu. Du har massor med vackert som du gjort eller fått osv...



Kram

2009-11-23 @ 08:46:12
URL: http://brittmariel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0