Långfredag

Sitter ensam i stugan och funderar på långfredag.Det är den längsta och tråkigaste dag jag kommer ihåg från min barndom, inget hände under hela dagen förutom att man väntade på påskägget man fick på påskafton. Dessutom sa alltid pappa att man inte fick vara med någon kompis heller. Urtrist!!
 Igår när jag körde hit  till Bruksvallarna lyssnade jag en stund på P3, där de diskuterade just denna dag. Vi firar den för Jesus lidande på korste och enlig en kvinna på Nordiska musseét i Stockholm är det enda roliga vi ska göra denna dag är att risa varenda för att påminnas om Jesus lidande. Inte konstigt att den känns så lång, tur att man nu är så vuxen att man själv bestämmer vad man ska göra denna dag.
Inte plockar jag fram riset iallafall, men påskägget får mina barn allt vänta på till imorgon.

Skönt är det iallafall med en ledig långhelg, jag  hoppas på mycket sticktid och någon tur på längdskidor.



Ellen på skidor.

I måndags avslutade jag ett ett VIP som tagit stor del av min sticktid. En kofta och mössa stickad i Sandnes alpacka med virkade blommor.
Den blev så söt, så jag ska göra en till, till lilla Hedvig.



I tisdags skickade jag den med post till Peters systerdotter på Alnön, jag hoppasden kommit fram och att den passar.

Nu är det dags att valla skidorna, ha en bra dag.



Kommentarer
Postat av: Sommarfröken

Det ser härligt ut med snö i solsken!

Hos oss har sista snön nu försvunnit från vår lilla tomt! Sommarens förfest börjar ta fart ordenligt!

Vi ses sen! Kram från Sommarfröken

2009-04-12 @ 22:06:23
URL: http://sommarfroken.blogspot.com/
Postat av: Berit

TACK så hemskt mycket för det fina Garn&Choklad-paketet! Du träffade mitt i prick, det var jättebra alltihop!



Vilken fin kofta och mössa du stickat, jag är också inne på att sticka babykläder. Jag har en brorsdotter som är 8 månader, oemotståndlig...

2009-04-17 @ 21:38:50
URL: http://bedascorner.blogspot.com
Postat av: Eva

Tackar för erbj. ang. mössorna,och var jag kan hitta snygga tyger.

Långfreda = Tråk fredag! har samma barndomsminnen

om den jag oxå.

Koftan o mössan blev jätte sött. snygg färg !



Ha det gott !

2009-04-21 @ 11:35:41
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Eva

vet inte om förra komentaren kom fram,men jag skriver en ggn. till...ler!

Har samma minnen om långfredan jag oxå.och det sitter i ännu,kännslan iaf.fast man har andra traditioner.

Koftan o mössan är ju hur söt som hellst,snygg färg oxå !

Tack för erbj. med mössan, det tar jag naturligtvis tacksamt emot....dum vore jag annars.skratt



Ha det gott !

2009-04-21 @ 11:40:47
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0