Long time, no see

Jaha, nu var det länge sedan igen jag uppdaterade min blogg. Känns som det blir så ibland, den här gången beror det på att jag helt tappade sugen när jag inte hittade sladen till min kamera för att överföra bilder med.
Nu har jag äntligen hittat den!!!, så nu ska jag vissa vilka fina saker jag fick i garn och thébytet av Katarina.





Tusen tack än en gång, Katarina! Theérna smakade kanonbra och garnet är så mjukt och gosigt. Klubban från Venuschoklad har jag inte smakat än utan sparar på den till ett tillfälle då jag kan passa på att njuta riktigt av den.




Igår fick jag namnet till den person kjag ska skicka en julklapp till i Stickameras julklappsbyte.

 

Blir kul att hitta på något att skicka till den personen och spännande att se vad man själv får.

Förra helgen tillbringades i glada vänners sällskap på hundutställning i Wången utanför Östersund. Inför utställningen tillverkade jag hundtäcken i olika storlekar samt tyger.Försökte att knäppa kort på Yngve i ett av dem, men det lyckades inte fullt så bra.
Här är hundtäcken utan hund i och de ska användas på engelsk springer spaniel för att de inför hundutställning ska få blank och slät päls.

          klicka på bilden för att se i större format.

Jag har äntligen övervunnit min rädsla för att fortsätta på min fingervante i 6-trådig Regia, nu är denna äntligen klar men väntar på sin kompis.
 J

ag har så många olika projekt på gång just nu så jag har inte hunnit göra den andra klar, återkommer med bild när paret är klart.
Jag ska tillbringa kvällen med mina systrar och en del av mina syskonbarn. Vi ska äta god asiatisk  lax med ris och en god sallad dricka gott vin  och sticka en hel del.

Ha en trevlig kväll på er alla.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hallå! Asiatisk lax låter gott! Vackra fingervantar blir det också! Stickar själv i 6-trådig Regia just nu men den är i mörkare färger! Jättehärligt garn! Ha det bra/ Sara

2008-11-23 @ 16:39:00
Postat av: calcamel

visst är 6-trådiga regia härligt att sticka med?

www.stickamera.se dyker det upp en massa byten, jag har just anmält mig till julklappsbyte där. Om man går in på den sidan och anmäler sig till ett byte får man efter sista anmälningsdag ett namn och adress till en person man ska skicka det bytet går ut på. Just nu vet jag inte om något byte men håll ögonen öppna om du är sugen att gå med i något.

Ha en trevlig kväll /Catharina

2008-11-25 @ 17:58:25
URL: http://calcamel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0