Väskor och skolavslutning

                             




För tillfället ligger min stickning på is....jag syr väskor i parti och minut, mitt senaste tillskott är en väska som ska passa som skötväska till min lilla systerdotters nya vagn som är lila och svart.



Lilla systerdottern  H  som fyller 1 år på söndag och just börjat gå.

Riktigt på is ligger inte stickningen , jag håller bland annat på med en  klänning i svart Paris ur drops  nr 101- 27.

 Bild lånad från Garnstudios sida.

Jag har även påbörjat en stickning i silkebambugarn, bild kommer senare eftersom min dotter lagt vantarna
på min kamera.
 
Idag har vi varit skolavslutning för E.  Det var endats 7,5 grader varmt imorse så jag tror att många frös idag när de varså uppklädda. E har gått ut tredje klass och till hösten börjar hon på en ny skola med klasser från årskurs 4-9, vilket innebär att E och hennes kompisar blir yngst på skolan. Detkommer att bli bra, hon kommer att få närmare att gå hem från skolan vilket är en fördel.

Jag ska nog ta och bege mig till sängs , funderar allvarligt på att simma imorgonbitti innanjag börjar att jobba.
God natt och på återseende!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Vilken snygg väska du sytt och syskonbarnet är lika söt i sin mössa.



Svart klänning låter läckert.



Sommarkramar

2008-06-16 @ 09:32:01
URL: http://brittmariel.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, ja. DU ska få kameran mamma. Imorgon är jag ledig, vi skulle ha ätit mat igen. Och jag hoppas den svarta klänningen blir läcker, annars vet jag inte vad jag gör.

2008-06-17 @ 01:31:49
URL: http://cariolina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nu vet jag att du har fått tillbaka kameran, så fram med den och fota dina verk! ;) Kram

2008-07-08 @ 11:08:00
Postat av: Sara

Hallå! Kommer äntligen ihåg att lämna ett spår på din sida!

Har precis kommit hem till Gävle igen och packat upp finfina garnerna, både ull och lin! Har några gamla ufon liggande innan jag får börja på de nya finfina nystanen! Får sukta ett tag till!

Vi hörs och ses!/ Sara

2008-07-19 @ 23:04:58
Postat av: Lina

Nu HAR du fått tillbaka kameran, hur går det mor mi?

2008-07-25 @ 02:05:52
URL: http://cariolina.blogg.se/
Postat av: calcamel

JA, nu är kameran på plats!!Gäller bara att få lite tid över att göra ett inlägg, men till veckan lugnar allt ned sig så då ska jag fixa det! Mams

2008-07-26 @ 01:37:44
URL: http://calcamel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0