Hemligt projekt överlämnat.

Nu har jag nyss kommit hem från Syster A och hennes födelsedagskalas. Jag överlämnade mitt ena hemliga projekt vilket bestod av en vetekudde jag sytt och målat på med textilfärg.

image43


Lillsyrran har stickat en röd sjal av Tekla Ekobomull som vi hittat i mina gömmor, eftersom A önskat sig en sådan till sin svarta klänning. Lillsyrran och jag handlade även ett jättegrymt blomsterarrangemang till henne.
Syster A har en tvillingbror A som naturligtvis fyller år idag också, men honom får jag gratta per telefon eftersom han bor i Umeå.

Det gröna stycket som jag stickat i Cocoon (som skulle bli en Åremössa) har jag rivit upp och stickat en annan mössa av garnet som jag snott ideèn till av min Lillsyrra + ett par handledsvärmare. Jag håller på med en halsduk i samma garn till det , den kommer på bild senare.

image44

image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0