Längtar

Just nu längtar jag efter en massa saker.
För det första längtar jag efter att bli pigg och må bra efter att ha varit förkyld och må illa i tre veckor nu. Förutsättningarna för det känns inte så bra eftersom mitt nattarbete inkräktar på mitt tillfrisknande:(
Har inte varit på gymmet och tränat på tre veckor nu och det känns inte bra. Ute skiner solen och jag orkar bara inte ta mig ut, känns inte heller så bra.
Sen längtar jag efter att sticka klart ärmarna till min tröja.
Förutsättningarna för att ärmarna ska bli klar känns inte heller så bra eftersom jag inte har ork just nu att sticka:(
Tröjan är stickad i Drops Nepal med stickor nr 5 mönster från Drops höstkollektion.
Roligt projekt, jag älskar att det händer något nytt hela tiden.
Ärmarna är stickad i enbart mosstickning vilket känns lite långrandigt men tröjan kommer att bli helt underbart fin när den är färdig!
Jag tokgillar att sticka olika mönsterkombinationer i samma stickning!
Mitt nästa projekt till mig själv är en islandströja i Lett-lopi som legat på väntlista i många år nu, men förra veckan hittade jag äntligen drömtröjan och kompletterade mitt garnlager i lett-lopi med fem nya färger.
Nu är det bara att kasta loss med stickorna.....bara jag kommer till skott och hittar min ork att sticka färdig ärmarna till Nepaltröjan.
Bild från Istex.
Färgerna jag ska använda mig av till tröjan.
Nu ska jag fortsätta att längta mig frisk, annars får jag uppsöka Vårdcentralen till veckan inget jag direkt längtar till men det kanske är nödvändigt.
Har förstås en massa roliga roliga saker att längta till men det skriver jag om en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0