Min sommar

Ja, vart ska man börja när man haft ett långt blogguppehåll? Och det beror inte på att jag inte har insperation och skapar saker utan det är helt enkelt så att jag inte kommit mig för att lägga ut mina alster när de är klara.

I sommar har det sytts, stickats men även virkats en hel del.

Jag startade i maj med en virkad filt till lilla föken Mira-Li som jag är helt otroligt stolt över!




Filten är virkad i rester av Svarta fårets Tilda och mönster till rutorna hittade jag hos Solstrikke tror jag att det var.

I mitten av juni fyllde lilla prinsessan Hedvig år och jag kände efter att ha hittat så passande tyg på Åhens att lilla fröken behövde en klänning i present, nu var det sån tur att tyget räckte till en klänning till Mira-Li också.



När jag letade efter ett bra mönster till klänning hittade jag så otroligt söta trasdockor i en tidning "Kretiva Kvinnor" som jag bara var tvungen tt pröva.


Lite stickning har det också blivit bland annat en kofta till Mira-li.



Jag gillar knapparna som är klädd i tyg!
Jag försöker även att komma över min oförmåga att göra klart ett par strumpor och ett par har jag färdigställt. Jag är glad för det eftersom jag har ett antal nystan socjkgarner som ligger i min hylla.
En Haruni har jag lyckats göra. ett roligt mönter och en otroligt vacker sjal.

Så här glad är Mira-Li i sin förklädesklänning jag sytt.




Men det mesta jag gjort i sommar förutom att jobba ( nästan inte varit ledig någonting alls) har varit att sy väskor.
Visar ett litet kollage av en del som jag sytt.

   

Den sista väskan är min egen och verkligen en favorit! Jag älskar tyget i den och vet att jag sett mönstret eler liknande mönster som påslakan från 70-talet .

Det är lite av hur min sommar varit och nu ska jag försöka blogga liite mer ofta....men jag kan inte lova något! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0