Advent, första ljuset tänt



Adventsljusstake från min farmor.Nostalgi att plocka fram och minnas !




Måste visa denna fantastiska som funnits med mig under min uppväxt. Duken fick Malin av sin mormor(min mamma)  i fjol.


Första advent har firats med familjen. Först begav sig jag, Lina och Malin til Dannero på julmarknad för att sedan styra kosan tillbaka till vår stad och julmarknad vid gamla hundskolan.
Där inhandlades glögg med svartvinbärssmak, honung och döttrarna köpte julkort och jättesöta tändsticksaskar. Om nu tändsticksaskar kan vara söta?

Vid halv fem kom lillasyster Ellen hem från skidläger i Gräftåvallen och då imundigades det taco. Mums!

Nu sitter jag i soffan med ett nystan Malabrigo Worstedt i färg geriano och virkar ett par vantar efter önskemål av Malin om ett par vantar av något slag. Ska försöka fota imorron eftersom det inte blir så bra bilder inne nu.

Igår levererades den virkad koftan till mitt jobb för att hängas upp inför julskyltningen.

     

Mönster från Drops nr 115-14 .  Virkad i  Drops Extra Merino fine med virknål 4,5.

Jag är jättenöjd med den, men nästa gång ska jag anpassa mönstret mer efter mig.Nu följde jag mönstret rakt av och det resulterade i att de blev lite stor över ryggen och axlarna.
Extra nöjd är jag med projektet eftersom jag innan sommaren 2009 inte virkat speciellt mycket ( aldrig i stort sett) men nu gjort både en kofta samt mormorsrutor till en filt som i och för sig inte är monterad men rutorna finns.

I helgen har jag stickat ett par pulsvärmare till Hedvig i grå exklusiv alpacka och mönster från Nina Sagulins bok Sticka til babyn. Bild kommer en annan dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0