Garn och choklad!

Jag måste bara visa det fina garn och chokladpaket jag fick från Johanna för ett antal veckor sedan, minns att jag skrivit i något tidigare inlägg att jag ska visa det.



Inte så bra skärpa eftersom jag knäppt med mobiltelefonen, kameran är på vift igen.....
Men innehållet i paketet var underbart garnet på härva har Johanna spunnit själv. Jag är stolt över att få äga det.
Fabel är ett kanongarn att sticka sockar i ,men jag har även stickat en kofta från Drops i höstas i det.
De små paketen innehöll mörk choklad med blåbär som var kravmärkt och en vit chokladkaka med röda bär i. Mums!
Tusen tack Johanna!!

Min sticktid är förnärvarande begränsad på grund av att jag fått en inflammation i tummen, men idag har jag varit till en arbetsterapeut och fått en skena för att jag inte ska överanstränga tummen. Jag ska tydligen vila ut inflammationen. Grumpf!

Vet att det är för mitt eget bästa ...men jag vill ju STICKA!!


Promenera i skogen kan man ju göra, och där märks det vard fort det går med våren. Bara för någon vecka sedan var det fullt med snö i skoterspåret som nu är helt bortsmält. Det grönskar för fullt och är underbart härligt.

Här är ett litet fynd jag gjorde häromdagen


Fynd och fynd, det beror ju på hur man ser på detmen det verkar vara en spillkråka? som fått satt livet till. Kanske en räv som fick sig ett skrovmål?

Kommentarer
Postat av: Sommarfröken

Hej! Vilket finfint paket du fått! Fabelgarnet är ju superbra och så skönt att sticka av/med. Det garnet Johanna spunnit själv ser helt underbart ut! Blått är min favvis!

Mannen och jag åker norrut i mitten av nästa vecka. Självklart tittar jag in till dig! Kramkram!/Sommarföken

2009-05-12 @ 14:14:28
URL: http://sommarfroken.blogspot.com
Postat av: Lina

Mamma, du kan väl inte lägga ut bilder på döda djur? Tänk om du får någon djurrättsaktivist efter dig.

2009-05-20 @ 23:39:45
URL: http://cariolina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hahaha!

2009-05-22 @ 09:23:11
Postat av: Garntrollet

Tack för din snälla kommentar på min blogg! :-)



Jag tror att det är en hackspett (större hackspett). Spillkråkan har inte vitt på fjädrarna. Vi hittade fjäderrester efter en gröngöling, tråkigt men sådan är naturen. Jag tog med mig hem några fjädrar från den. Ofta kan man se om det är räven som har tagit fågeln: då är fjädrarna "gnagda" längst ner där de sitter fast på fågeln.



Hoppas att du blir bra i tummen snabbt.



Ps. Choklad med blåbär lät mums!

2009-05-23 @ 00:39:48
URL: http://www.garntrollet.se
Postat av: Eva

Kikar in och hör hur det är med tummen !

jag har inte sytt nån mössa ännu,men jag har slarvat bort var det var du beställde tygerna,var in t Östersund och kollade,men dom hade så tråkiga o dyra mösstyger.....



Ha det gott !

2009-05-28 @ 19:28:06
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Vad roligt att du tyckte om det! Ta det lugnt med tummen. Du kommer nog att kunna sticka snart igen.

Johanna

2009-06-01 @ 10:53:25
URL: http://stickandejohanna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0