Mössor och fjällen

Har sytt ett par mössor till syrran och hennes småmonster Hugo och Hedvig efter önskemål.På bild fastnade bara småmonstrens mössor men mamma har en lika rödvit som Hedvig


Jag har även en kjol som ligger påbörjad på mitt sybord, den har dock inte fastnat på bild ännu men jag hoppas få till en så fort kjolen är klar.



Passade även på att sy mössor till mig och Ellen.

Igår styrde vi bilen  mot Bruksvallarna och jag fick mycket sticktid på vägen.
Hittade två stickningar med bara slätstickning i korgen som passar bra när det börjar skymma i bilen på kvällen. Hade också min lilla läslampa med  som lyste upp perfekt utan att blända bilföraren, Den här gången var det inte jag som körde trots att jag älskar att köra bil. 


Ellen har sportlov ochsom tur har hennes feber försvunnit och hon känner sig rätt så pigg. Någon längre skidtur på fjället lär det inte bli för varken henne eller oss, men vi får lite miljöombyte.

        


Ellen har haft tråkigt när hon haft lov och varit ensam och sjuk hemma , d har hon lekt med kameran och fotat alla våra husdjur. Det är bra att hon lär sig att använda kameran kanske hon kan fota mina färdiga objekt så småningom.




Jag har anmält mig till Pulsklubben eftersom jag tyckte att de första muddarna var så fina, är du intresserad gå då in på Stickameras sida och anmäl dig.

Kommentarer
Postat av: Sommarfröken

O! Fina mössor! Vad har du sytt dem i för slags tyg? Jag hänger nog med på Pulsklubben. Har några Alpaca "som bara ligger"... Ha trevliga dagar i fjällen! Kram från Sommarfröken

2009-03-06 @ 08:43:52
URL: http://sommarfroken.blogspot.com
Postat av: Eva

SNYGGA Mössor !

Har letat efter ett sånt mönster,vet du om jag kan få tag på det via internet ? nån som ev. säljer både tyg o mönster...........

Mycke fint på din blogg,jag kommer åter.....

Hittade hit från Lenas blogg.



Glad Påsk !

2009-04-07 @ 15:42:12
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Hanna Ekman

Hej, vilka fina mössor!! Tänkte själv sy mössor till mina tjejer, delar du med dig av beskrivning/mönster?



MVH Hanna

2009-08-14 @ 21:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0