Tillbaks igen.....

Idag snöar/regnar det och är grått ute. Trist!!
Då är det tur att man kan sitta inne och sticka, måste i och för sig ut en sväng med hundarna.
Idag kör E:s skola lilla Vasaloppet vid Ruifstugan på Remsle och de hade ju kunnat haft bättre tur med vädret. De kommer ju att bli alldeles dyngsura!!!

Igår var jag på anställningsintervju och så här i efterhand känns det bra. Jag var jättenervös när jag for iväg hemifrån igår mitt på dagen, men när jag kom till parkeringen i Härnösand och den plats intervjun ska vara kommer en bil samtidigt och parkerar och ur den nkliver en kursare från Rehabprogrammet. Då kändes det tryggt , jag var inte ensam och sen när vi kommer upp till lokalen för intervjun sitter ytterligare en person från samma kurs. Kul!!
Jag håller alla tummar jag kan för oss! Vi borde ha en chans eftersonm det är ungefär 120  personer som ska anställas och det är 250 personer kallade till intervju.

På anställningsintervjun hade jag min nya kofta på mig och fick massor av positiva kommentarer om den.

image56

Den är stickad  i Schachenmayr Alpacka  och mönster är modellnr 36901.

Jag gillar det flätstickade okpartiet som ger koftan så fin form tycker jag.

image57

Ljuset ute ger inte så bra bilder idag så jag ska försöka få ett kort på koftan när jag har den på mig så att denn kommer riktigt till rättvisa vad det gäller både färg ocg form.

Som jag skrev i tidigare inlägg så är även regnbågssjalen färdigstickad men inte blockad.
Här ligger den och väntar på att få sina trådar fästade.
Den är stickad av Kauni regnbågsgarn färg EQoch jag har endast använt 1 nystan, eftersom jag inte vill ha den så stor.

image58

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Kram på dig och vad kul att du stickar sjalen. Garnet har så härliga färger!
Snygg tröja!

Kram igen och glad påsk

2008-03-19 @ 13:36:41
URL: http://brittmariel.blogg.se
Postat av: calcamel

Ja, sjalen är jättehärlig, nu är den blockad och klar.
Kftan jag gjort är så mjuk och skön, sticks inte alls. Ett garn jag kan rekommendera.
Kram på dig ch glad påsk tillbaka!!

2008-03-19 @ 21:43:14
Postat av: Tina

Med en sådan vacker kofta på intervjun borde du verkligen få jobbet. Det visar ju att då både har god smak och otrolig talang!

2008-03-26 @ 10:14:06
URL: http://ulltopia.typepad.com
Postat av: calcamel

Kul Tina att du gillar min kotfa!! Jag fick ett mail i fredags angående jobbet och det visar sig att jag gått vidare i rekryteringen för jobbet. Nu väntar ett pliktverkstest!!?? Huvvaligen.

Catharina

2008-03-29 @ 11:20:05
URL: http://calcamel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0