Söka jobbupplevelse

Idag har jag varit med om en ny upplevelse....
Jag har varit på rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen. Fick tips om den genom min handläggare på AF förra veckan, men kunde inte för mitt liv tro att det skulle vara så många arbetslösa personer där. När jag kom in genom dörren på AF möts jag av ett sorl från ca 20 st andra arbetslösa kvinnor, jag tog sikte på några jag kände igen och när klockan var 10.00 var vi cirka 40 st arbetssökande som var intresserad av denna tjänst.
Ja,ja för att göra historien kort var det ungefär lika många jobbansökningar till de personer som höll i rekryteringsträffen för företaget som sökte EN anställd. Av de 40 ansökningarna skulle de välja ut 7 stycken som verkade intressant för att hålla intervju idag och för att sammanfatta var jag inte en av dem.
Inte deppar jag för det ....jag har sökt andra jobb så det löser sig nog så småningom.
Jag kämpar på med min kofta Striven har börjat brodera efterstygn på den så jag ser snart ett slut, jag har kämpat länge med den. Hoppas på att jag kan ladda ner lite bilder morgon så att ni får se.

Kommentarer
Postat av: Lina

Klart det går fler tåg. Ett jobb kommer du hitta, lägenhet till mig verkar vara svårare. Sök bara vidare så kommer det du ska ha!

2008-01-17 @ 00:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0