Nya årets första dag

Ja, så var det årets första dag. Vi har tillbringat jul och nyårhelgen i vår stuga i fjällen, lugnt och avslappnade långt från all stress. Nyårsafton tillbringades i soffan med ett gott glasvin och vid tolvslaget firades in med bubbel och och en massa rakteter som sköts vilt runtom oss.
När jag vaknade imorse( förmiddags) är det en bil som kört fast utanför vår stuga.....det är bara det att det finns ingen bilväg förbi här utan det är endast ett skoteroch vesslespår. Ja, hursomhelst fick de fyra ungdomarna hjälp av snövesslan att komma ifrån snödrivan. Undrar vad han tänkte som bogserade dem därifrån??
Själv har jag tagit en promenad med hundarna medan E och P med hund varit på en skidtur. E var trött så hon orkade inte upp för backen till vår stuga så P hämtade henne med skotern.
Efter min promenad har jag suttit i soffhörnet och stickat på L,s kompis tröja, den som ska till NY i vår.Har ingen kamera med mig så bild på den kommer senare.
Jag har en massa andra projekt på gång bland annat en strumstickning i austermans sockgarn från Garnhärvan.se, jättehärligt garn att sticka i. Ett anat projekt är min kofta Striven från ROWANS, den är färdigstickad men inte monterad då jag föredrar att sticka istället för att montera...suck. Har även inhandlat garn nere i Funäs bland anant till sjal och en väst i Sandnes alpacka.


Kommentarer
Postat av: Liten syster

Hittade hit, trots vissa hinder på vägen ;) Ser fram emot massor av bilder på alla dina färdiga och pågående projekt!

2008-01-09 @ 10:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0