På alla hjärtansdag

vill jag ge er en massa hjärtan!
En mössa stickad efter mönster från norska Pickles i Drops Extra merino Fine och rosa hjärtan i ett angoragarn.
Garnåtgång för merinon är ca 65 g och av angoran gick det åt ca 30g, mössan är stickad på rundsticka 4mm.
Mössan fick mitt lilla hjärta Mira-Li idag.
Förra veckan råkade jag på en otrevlig bekant, det var en släng av feber, halsont och kulminerade i slutet av helgen med en släng av magsjuka. Har därför inte haft så mycket kraft och ork att sticka på min tröja till mig, men påbörjade på söndagskvällen med ett par strumpor till Mira-Li och idag hittade jag en härva lovvika som jag stickade ett par pyttesmå vantar av till samma fröken.
Garnåtgång för sockorna stl 22-24: Mellanraggi ca 30g. Stickor nr 3mm
Garnåtgång vantar 1år: Lovvika från Järbo ca 45g. Stickor 5,5 mm
Har även färdigställt ett par sockor i ett härligt vårligt garn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0