Tjolahopp!!



Min fina hibiskus som jag vårdar ömt, den fyndade jag för en tio-krona i höstas.

Ellen ville ha ett lapptäck till sitt nya rum, hon har valt alla tyger själv och jag gjorde det enkelt genom att klippa stora fyrkanter och sy ihop. Nu väntar det på att få en ram och ett bakstycke och sen kan det pryda hennes säng.







Mössa till Ellen stickad i dubbel drops alpacka med stickor nr 4,5 mönstret har jag lånat från Pickles .
Jag har stickat en till Lina också men i andra färger, den var rolig och snabbstickad.



Lilla Ärtan har växt en bit och Bosse håller ett vakande öga över henne.
Här har  Mira-Li en kofta stickad i Hjertegarns Incawool med stikor nr 5 . Stickade även en röd mössa, vantar och sockar som fodrades med fleece så att hjärtegrynet inte skull frysa i vinter.



Jag har varit flitig med symaskinen men tycker alltid att jag borde hunnit gör lite mera.
Här har jag sytt en förklädesklänning till Mira-Li.



En kanin har också kommit till världen som min syster beställt som doppresent till en liten Inez.

Små kanindetaljer.
  


Jag stickade ett par helt underbart vackra gråa lovvikavantar i ett garn som jag hade hemma några dagar före jul för att ge min svärson i julstrumpan på julaftonsmorgonen, men något gick snett.
Jag skulle tova ihop dem litegrann i tvättmaskinen som jag alltid gör men när jag tar dem ur tvättmaskinen så har de krympt så att inte ens ett litet barn skulle kunna ha dem:(
Nu fick jag lite panik!
 


Som tur var hade jag detta Lovvikagarn hemma och några dagar efter jul fick då äntligen Jesper sina vantar. ;)

Jag har som ni ser trots lång bloggtystnad varit lite produktiv och tyvärr har jag inte fotat mina alster, jag har tex provat Stickfrossas Level2 -mönster och gjort två mössor i Järbos nya ullgarn Saga. Ett par vantar till Lina har det också blivit och en del annat som jag just nu inte kommer på.

Jag vågar mig inte på att avge nyårslöfte om att bli en bättre bloggare, men ska försöka att bättra mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0