Harstek till middag!!??

Ja, så var helgen snart över. P och E kom för en stund sedan hem från Stockholm där de hälsat på farfar  och E sprungit lilla Lidingöloppet idag. Tråkigt att jag inte kunna följa med men jag har jobbat i helgen.
L har fixat god middag i kyckling ugn med ris samt en supergod currysås och nu sitter vi i soffan  och tar det lúgnt.
Idag har jag stickat klart en väska ur Dropsnr 98-48 ska bara virka locket och sen ska den få ta en tur i tvättmaskinen. Spännande!!
Det som är svårt är att veta hur lång man ska göra axelremmen eftersom man inte vet hur mycket den tovar ihop.
Ja, det är ju värdsliga ting, egentligen inget att fundera så mycket på.
Sen har jag ju fortsatt att städa mitt syrum men det kan inte visas på bild ännu. Jag fick levererat lådor och tidskriftssamlare från Ikea igår av mina systrar så nu ska det bli ordning och reda på torpet.

På eftermiddagen  var jag och  mina tre musketörer på en promenad i skogen trots blåsten ute. Det är så härligt nu på hösten med alla färger på löven och doften i skogen.

Här kommer lite bilder jag passade på att ta:

   

Först ut Bosse, Yngve och Xigge. Bild nummer två är stigen vi alltid promenerar på idag var det massor av gula löv på den. Fick även en bild på en blå himmel.
Ja, hösten har sin charm, nu är det ju tur att jag tycker om alla årstider så jag längtar tills snön kommer så man får chans att åka skidor i vinter.

 Vår promenad sker oftast uppe i skogen bakom vårt hus så det är mycket uppför när vi går ut och utför när vi är på väg hem. Idag hade jag lite otur eller vad man ska säga.....
Yngve är vår minsta grabb och lämnar oftast inte en om han får vara lös , idag var det inte så!
Han fick upp ett spår och sprang iväg in i skogen och snart prasslar det till och jag ska just passa på att koppla honom eftersom vi är på väg utför backen. Det är bara det att min hund måste ha krympt, blivit brun och ha uppåtstående öron......
Nej hjälp det är en hare! och Yngve kommer glatt drivande bakom( dummer du är ju en fågelhund, inte en drivande hund).
Bosse och Xigge går båda upp i falsett  ovch börjar dra i sina koppel och jag ser för mitt inre hur jag dras ner för backen av hundarna eftersom de också vill jaga hare.
Rätt som det är dras jag i backen av en 42 kilo tung labrador och jag tappar hans koppel. Ojojoj!!!
Kliver upp och känner efter att alla kroppsdelar funkar som de ska hör hur hundarna skäller på den stackars, stackars haren.
Förbereder mig på att få gå hem utan hundar, men ser då hur haren kommer skuttande emot mig ca 50 meter längre ner, bra då ha den klarat sig.
Efter några minuter kommer Bosse flåsande i utförbacken bakom mig och strax efter kommer Xigge. Vilken tur behöver inte oroa mig för att Bosse fastnar med sitt koppel och inte kan komma loss.
 
Måste även visa mina tatueringar jag gjorde i juli tre stycken på samma gång:

Här är en av dem, sedan har jag tatuerat ett garnnystan på min vrist och tecken för skorpion på min skuldra. Jag har alltid sagt att jag ska tatuera en skorpion men aldrig tagit steget fullt ut men nu är det gjort.

Vi har även fått en ny familjemedlem som jag måste presentera, E:s kattunge Mimmi




Inte så bra bild men den bästa jag hade att bjuda på idag.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ah, den väskan gjorde jag i februari! Funderar på att sätta foder i den nu så den blir mer användbar. Hoppas den blir bra för dig! Rolig skogspromenad förresten skrattar :)

2008-09-29 @ 08:11:06
URL: http://lillansticks.blogspot.com
Postat av: Lina

Det går framåt mamma!

Men, en skorpion var det ju inte. Viktigt att säga eftersom din är mycket finare än en skorpion!

2008-09-29 @ 19:03:36
URL: http://cariolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0