Stickflow

Just nu är jag inne i ett görafärdigt-stickade -tröjor -flyt. Jag har stickat klart fyra tröjor nu under januari månad då med Striven inräknad, alla är monterad  och det känns jättebra. 
M har fått sin pippi-tröja som hon väntat på så länge stickad på rundsticka 2,5 i Drops alpacka köpt hos E-B på Garn, Väv & inplock i vår stad.
Denna butik innehåller mycket garn, barn och babykläder, broderier, linnedukar, dukar prydnadssaker, smycken med mera. Jag kan räkna upp hur mycket som helst som finns i denna charmiga butik. Jag älskar att gå in och botanisera bland garnerna hos henne.
 E-B har tillsammans med sin dotter  även en nätbutik http://barnochgarn.e-butiken.se  där hon säljer bland annat garn, barn och babykläder. Värt ett besök både i den riktiga butiken samt på nätet.

image26

Jag har även gjort klar en lång tröja i Drops fabel + vivaldi även det köpt hos E-B Garn,Väv & inplock  i grönt (vet inte färgnumret på garnerna).

image23


Sist har jag stickat en långkofta ur Drops nummer  103 modell 22 till min dotter L:s kompis i Grekland. Det som fattas i denna kofta är knappar som vi tillsammmans ska gå på stan och inhandla eventuellt på fredag. Jag bytte ut garnet Eskimo i denna modell till brun naturull. Bilden ger inte rätt brunnyans, den är mer chokladbrun i verkligheten.

image24


Nu planerar jag nya projekt och till det har jag idag inhandlat bomullstyger i olika färger och mönster samt senaste numret av OTTOBRE.
image25

Ska bli spännande att sätta saxen i tyget och påbörja projektet. Bildbevis kommer senare.
Jag lägger inte stickningen helt åt sidan jag har nog tre -fyra stycken tröjor på gång i alpacka plus att jag har två sockstickningar på gång. Jag vill ju inte bli helt sysslolös.

Kommentarer
Postat av: Lina

Snyggt kort på Malin mamma! HAHA. Jag dör av skratt.
Förresten, fina saker och jag vill också ha en pippitröja. Koftan blev jättebra, Eleni blir nog supernöjd. Nu måste vi bara köpa knappar! Puss

2008-01-24 @ 00:12:48
Postat av: Lina

Haha. Du bytte bild, bra. Men nu skrattar jag jättemycket igen! Hur mycket svankar hon egentligen? HAHA. MALIN ÄR BÄST!

2008-01-24 @ 15:04:57
Postat av: Liten syster

Jag tycker Lina är ond! Nästa gång är det hon som får ställa upp på modellandet ;) Längtar tills du ska börja sy!

2008-01-24 @ 18:11:49
Postat av: Sanna

älskar vekligen den översta tröjan :)
men jag har en fråga: på t.ex din åremössa så har du en lapp där det står 'calcamel', kan man beställa egna sådana små lappar? :)

tack på förhand / S

2008-01-26 @ 21:24:59
Postat av: calcamel

Tack Sanna, kul att du tycker om den tröjan. Den är stickad i Drops Alpaca på stickor nr 2,5 mm så den tog tid att göra, men min dotter är nöjd nu.
Mina namnlappar har jag beställt på minanamnband.se där kan
man beställa i olika färger och texttyper.Jag tycker det är kul att kunna sy på en egen lapp på det jag sytt eller stickat.

2008-01-28 @ 20:31:40
Postat av: Sanna

Okej, tack för svaret :)
Jag stickar mycket själv, & ibland händer det att jag syr något också :) så nu har släkt och vänner börja beställa grejer, så tänkte det skulle vara kul att sy fast en lapp på dom grejerna :)

2008-02-06 @ 20:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0