Nu är Striven färdig

Idag har jag sytt det sista på min kofta Striven från Rowan och lämnat den till den affär (Multrå Garn) jag köpt garnet på för att ägarinnan där ska få visa upp garnet och vad fint man kan göra av det.
Jag är så sugen på att sticka någon annan modell av Rowans garner för det var helt fantastiskt att sticka i men jag vet inte vilken modell jag ska välja nu.

image18 

Jag kommer att smyga ner och fota någon bild på koftan på palts i butiken och samtidigt passa på att ta några bilder på ägarinnans ny uppsättning av gardiner med mera som hon nu förbereder och ska skylta upp i butiken.
Hon har så otroliga ideér så att jag blir så avundsjuk på henne...


I lördags var jag till Härnösand på handbollscup och tjejerna klarade sig bra, de vann tre av fyra matcher. De andra lagen var lite tuffare än våra tjejer så våra tjejer var rätt så upprörd över att de andra lagen i deras ögon spelade  så hårt spel. Det hela taggades ner i bilen hem och det var två nöjda tjejer som var utsvultna när vi kom hem.
E firade ju sin tioårsdag och därför blev bästa kompisen K bjuden på middag ( tacos) och sen var det marängtårta till efterätt.
I Härnösand passade jag på att gå till Hemslöjden där jag handlade några härvor Ekobomull samt lingarn från Yllet. Jag hade svårt att välja mellan alla färger, men dessa var de jag valde.image19


Jag ska även passa på att visa upp min nyfyllda tioåring i hennes favvomössa stickad i Naturull på stickor nr. 10

image21

Kommentarer
Postat av: Liten syster

Hej hopp! Mössan färdigstickad nu, bara montering kvar... Nu ska jag börja med tröjan. Fint med många bilder :)

2008-01-23 @ 20:59:41
URL: http://staarz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0