Sytt, sytt, sytt....

Den syinspiration som jag skrev om i förra inlägget försvann lika fort med mycket snö o ch många minusgrader. Därför har inga uppdateringar på stick och sy fronten visats här.
I måndags kom syinspirationen tillbaka då jag fyndade superbilliga fleecefiltar på en lokal butik i staden.

Av en av  filtarna har jag sytt en fleecetröja och mössa med döskallar till store H.

               

Till lilla H har jag sytt en urgullig rosa/lila fleecejacka , byxor och en tillhörande mössa i rosa trikå med applikation på.

            

Mönster till store H:s jacka kommer från en gammal Burda tidning från 2000 och mönstret till lilla H; s kläder har inspirerats av Ottobre nr 4 / 2007. Bådas mössor är sydda av mönster ur boken Baby Cool, Sy nytt av gamla saker. I den boken finns mycket inspiration till saker att göra.
Jag hoppas på att få fotogafera  barnen med kläderna på sig eftersom inte kläderna kom till rättvisa utan små söta barn inuti

Trots att min inspiration till att sy försvann lika fort som temperaturen utomhus sjönk innebär det inte att jag suttit helt sysslolös. Jag har ju ett mängder av stickprojekt som jag påbörjat och ska avsluta.....
Det är betydligt lättare att krypa upp i soffhörnet med en stickning då behövs inga förberedelser som att rita ut mönster, klippa ut tyg, sporra sylinjer mm.

Jag har bland annat en sockstickning i Raggi till E och jag har påbörjat lilla H: s kofta i ekobomullsgarnet Tekla. Jag gillar färgskiftningarna i garnet.

image30

Nu är det dags att skjutsa E på skidträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0