Jag och delar ...

Jag och delar av  familjen har tillbringat knappt en vecka i vår stuga i Bruksvallarna. Idag bär det hemåt och imorgon är det arbete som gäller för mig iallafall.
Sambon och E + två av hundarna stannar veckan ut , men jag har ingen semester eftersom jag nyss börjat mitt jobb.
I onsdags var jag och E på fjällmarknad i Funäsdalen och då gjorde jag ett fynd.
Jag hittade 6 stycken sticktidningar  från  årtalen1948-1958. Dessa innehöll fina sickmodeller för alla åldrar, mest fastnade jag för Marianne Aminoffs förtjusande schal från  Stickat nr 1 1950. Priset för den sticktidningen var då 1.25 kronor.


Jag betalade 5 kronor styck för tidningarna vilket jag tycker är ett fynd.




På torsdagen var vi på en fjälltur med hundarna, solen sken och det var väldigt varmt men som tur var hittade vi en snöfläck som hundar sambo och unge kunde svalka sig med.



På lördagen var sambon och E med på Fjällorientering 2008. De sprang en bana pröva på klass på 7 km   där E var yngst och de kom på femte plats av tolv deltagarpar.    

    

Här kommer de springandes mot mål. Det var första gången E orienterade på fjället medans sambon deltog aktivt i slutet på åttio- början på nittiotalet.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Undrar så varför det aldrig kommer några nya bilder på bloggen när jag vet att du både sytt och stickat nya saker...

2008-08-27 @ 08:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0